Un nou sondaj care investighează preferința cumpărătorilor din Marea Britanie și SUA sugerează că multe produse alimentare și băuturi nu oferă etichetarea clară dorită de consumatori.

Tendința etichetei curate, prin care consumatorii solicită produse alimentare naturale fără ingrediente artificiale, nu dă semne că ar intra pe o pantă descendentă.

Un nou sondaj efectuat luna trecută pe un eșantion de 1.000 de persoane adulte din Marea Britanie și SUA a arătat că, în ambele părți ale Atlanticului, etichetele cu listele de ingrediente nu sunt încă suficient de clare.

Potrivit Ingredient Communications, care a comandat efectuarea sondajului SurveyGoo, ingredientele nerecunoscute continuă să descurajeze consumatorii. Jumătate dintre respondenți au spus că sunt „mai predispuși” să cumpere un produs dacă pot recunoaște toate ingredientele enumerate pe etichetă.

Cu toate acestea, producătorii de alimente și băuturi par să rămână în urmă cu satisfacerea acestei cereri, doar 19% dintre consumatori spunând că recunosc întotdeauna toate ingredientele menționate pe ambalaj.

Atunci când consumatorii recunosc toate ingredientele, 36% au declarat că sunt fericiți să plătească un preț mai mare pentru produs. În schimb, mai mult de o treime dintre respondenți au spus că există mai puține șanse să cumpere un produs realizat cu cel puțin un ingredient pe care nu îl recunosc.

În conformitate cu tendința legată de o etichetă curată, majoritatea respondenților au spus că preferă ingredientele naturale în locul aditivilor artificiali. Într-adevăr, 81% au declarat că eticheta „făcută cu ingrediente naturale” este fie „atrăgătoare”, fie „destul de atrăgătoare”. Șaptezeci și opt la sută au simțit același lucru cu privire la eticheta „fără ingrediente artificiale”.

Potrivit lui Richard Clarke, director general al Ingredient Communications, sondajul aduce în atenție o serie de provocări cu privire la cât de bine răspunde industria alimentară, preferințelor consumatorilor.

“Companiile de ingrediente au făcut pași mari înainte pentru a-și optimiza portofoliile pentru a include ingrediente de tip „etichetă curată” care pot fi declarate pe ambalaj într-un limbaj clar pe care majoritatea consumatorilor îl vor recunoaște”, a spus el.

„Producătorii de produse finite ar trebui să ia în considerare formularea – sau reformularea – produselor lor pentru a include aceste ingrediente, sau riscă să fie lăsate în urmă de competitorii care reușesc acest lucru.“

Sursa: FoodNavigator

Articol preluat de pe roaliment.ro