În România producția anuală de Salam de Sibiu IGP ramâne constantă la 3.000 de tone, chiar și în acest an provocator pentru toate afacerile. Totuși în cadrul categoriei se dezvoltă un nou trend, cel de Salam de Sibiu IGP feliat, care reprezintă aproximativ 6 % din totalul vânzărilor de Salam de Sibiu.
Salamul de Sibiu, renumit că o delicatesă locală, a devenit în 2016 primul produs românesc din carne recunoscut la nivelul Uniunii Europene . De peste doi ani de zile, celebram tradiția acestui produs veritabil în fiecare an pe 1 noiembrie, producția unică a acestuia fiind meșteșugul de care suntem mândri.
In cadrul proiectului european ,,Enjoy it’s from Europe,, pentru al treilea an de desfășurare Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS) a pregătit spoturile de promovare (disponibile pe youtube si pagina de promovare a programului www.sibiusalamipgi) care fac cunoscută metoda de producție și calitatea intrinsecă a salamului care au stat la baza obținerii Indicației Geografice Protejate (IGP).
APSS, organizație care a luat naștere în 2014 în urma colaborarii a șase producători locali din Romania – Agricola , Angst, Aldis, Scandia, Cris-Tim , Reinert – își dorește să facă cunoscut Salamul de Sibiu IGP și peste granițele tarii și să consolideze poziționarea acestuia că brand de țară.
Care este povestea Salamului de Sibiu?
Povestea Salamului de Sibiu a început acum mai bine de 100 de ani, iar istoria Salamului de Sibiu ne arată, prin dovezi certe, că producția celebrului sortiment a început concomitent în cel puțîn două zone, în Mediaș și arealul Văii Prahovei.
Atunci când popularitatea să a crescut peste hotare, exportul se făcea prin Vama Sibiu, pentru că acesta era punctul de trecere spre teritoriul austro-ungar. Ștampila de export aplicată pe documente bifa ”Vama Sibiu”, iar ușor-ușor, numeroasele comenzi, venite din partea colaboratorilor externi, aveau mențiunea ”Salam din Vama Sibiu”.
La scurt timp, produsul a devenit cunoscut publicului că ”Salam de Sibiu”. Mezelarii au început să producă Salam de Sibiu încă din 1895. La începutul secolului XIX, mezelarii locali au adaptat rețeta și procesul de producere pe care le-au transmis din generație în generație.
‘’Atunci când pasiunea și devotamentul se întâlnesc, reiese savoarea. Carnea de porc alături de slănina tare, specială sunt maturate timp îndelungat și conferă Salamului de Sibiu un gust aparte. Cu o istorie de peste 130 de ani, acesta este recunoscut de toți romanii și de toate generațiile tării. Alături de șase producători din România, ne-am unit în 2014 într-o asociaţie şi am pus povestea salamului de Sibiu în lumină, cu scopul de a duce mai departe tradiția producției autentice a Salamului de Sibiu IGP, așa cum am primit-o, din generație în generație. Brandurile trebuie să aibă în spate vizionari, brandurile duc mai departe visul unui om sau a unei echipe. Salamul de SibiuI GP este primul brand românesc care a trecut graniţele ţării, iar în această privinţă ne ajută mult comunităţile românilor din afară precum și proiectul european – ,,Enjoy it s from Europe -Sibiu Salami PGI,, . Oriunde în Italia, Spania, Anglia, toată lumea ştie de salamul de Sibiu IGP”, povesteşte Carmen Gavrilescu, Președintele A.P.S.S.
Odată cu dobândirea recunoașterii oficiale la nivel European, Salamul de Sibiu primește astfel denumirea de “Indicație Geografică Protejată”, acesta devenind un produs de mândrie națională.
Potrivit legislației europene, respectiv Regulamentului 510/2006, indicația geografică protejată se referă la “numele unei regiuni, al unui loc bine determinat sau al unei țări, care servește la desemnarea unui produs originar din această arie geografică și a cărui calitate sau reputație poate fi atribuită mediului geografic respectiv (inclusiv factori naturali și/sau umani) și a cărui producție/ prelucrare/preparare are loc în zona geografică definită” potrivit euractiv.ro.
Articol preluat de pe: roaliment.ro
Social media